سریال و انمیشن

بررسی تفاوت‌های گوشی ساخت هند و ویتنام + مقایسه آن‌ها

بررسی تفاوت‌های گوشی ساخت هند و ویتنام + مقایسه آن‌ها

این‌که الان در حال خواندن این مقاله هستید، مطمئنا به این معناست که در هنگام جستجو برای خرید گوشی‌های برند سامسونگ، متوجه این موضوع شده‌اید که این گوشی‌ها اکثرا در ویتنام و هند، تولید می‌شوند. اما تفاوت گوشی هند و ویتنام چیست؟

معمولا گوشی‌های سامسونگ با دو پک ویتنام و هند وارد بازارهای جهانی می‌شوند. بارز‌ترین تفاوت گوشی هند و ویتنام در بسته‌بندی آن‌ها است ولی با این حال، گوشی‌های سامسونگ از لحاظ استاندارد کیفی، یکسان هستند اما امکان دارد در برخی موارد تفاوت‌هایی نیز داشته باشند. به‌طور کلی اصلا فرقی نمی‌کند که گوشی‌های Samsung در چه کشوری تولید شوند؛ زیرا این کمپانی بزرگ در تمام کارخانه‌های خود دارای یک استاندارد کیفیت یکسان است. در این مقاله از پلازا به بررسی کامل تفاوت گوشی هند و ویتنام سامسونگ پرداخته‌ایم.

فهرست مطالب

تفاوت گوشی هند و ویتنام

سامسونگ یکی از برندهای معتبر و مطرح است که متعلق به کشور کره جنوبی بوده و گوشی‌‌های موبایل خود را روانه بازارهای جهانی می‌کند. با توجه به اینکه سامسونگ هر سال تعداد بسیار بالایی گوشی تولید و به تمامی کشورهای جهان عرضه می‌کند، این امکان وجود ندارد که سامسونگ بتواند همه گوشی‌های خود را در کره جنوبی تولید کند؛ زیرا این کار از نظر اقتصادی هزینه‌های زیادی برای این کمپانی خواهد داشت و باعث افزایش قیمت نهایی گوشی هم‌ می‌شود.

به همین دلیل سامسونگ نمایندگی خود را به کشورهای بسیاری از جمله هند و ویتنام واگذار کرده است و گوشی‌های سامسونگ در تمامی این کشورها مونتاژ می‌شوند. سپس این گوشی‌ها با نام و اعتبار کمپانی سامسونگ در نقاط مختلف کره زمین عرضه می‌شوند‌. زیرا تمامی این نمایندگی‌ها تحت نظارت سامسونگ فعالیت می‌کنند و تنها مونتاژ قطعات اصلی توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود. تفاوت گوشی‌ هند و ویتنام شایعه‌ای بیشتر نیست و تمامی‌ گوشی‌هایی که در کشورهای مختلف دارای نمایندگی تولید می‌شوند، از نظر کیفیت با هم یکسان هستند‌.

تشخیص گوشی سامسونگ ساخت ویتنام و هند

نحوه تشخیص گوشی سامسونگ ویتنام از هند

یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص گوشی ساخت ویتنام یا هند، بررسی بسته‌بندی و جعبه گوشی است و شما می‌توانید برای تشخیص کشور سازنده گوشی‌های سامسونگ به‌صورت زیر عمل کنید:

  • نام درج شده بر روی جعبه

یکی از روش‌های ساده برای تشخیص کشور سازنده گوشی، جعبه آن است و به‌طور معمول نام کشور سازنده و کشوری که گوشی سامسونگ در آن مونتاژ شده پشت جعبه گوشی‌های سامسونگ درج می‌شود. اما نکته قابل توجه این است که جعل این نام برای بیشتر افراد کار بسیار ساده‌ای است و نمی‌توان به نام درج شده بر روی جعبه اعتماد و اکتفا کرد.

همچنین بخوانید :
  • با استفاده از شناسه IMEI

یکی دیگر از روش‌های قابل اطمینان برای تشخیص گوشی ساخت ویتنام یا هند، استفاده از شناسه IMEI است. شما با کمک این کد به آسانی و با اطمینان کامل می‌توانید در مورد کشور سازنده محصول، اظهار نظر کنید. این کد در محل‌هایی همچون روی جعبه گوشی یا برروی جعبه و زیر کشور سازنده درج شده است و روش دیگری هم برای اطمینان کامل از اصالت کد درج شده برروی جعبه وجود دارد.

روش بدست آوردن شماره شناسه IMEI

  • روش اول بدست آوردن شماره شناسه IMEI

در روش اول شما باید گوشی خود را روشن کنید و سپس وارد قسمت تنظیمات شوید و بر روی About phone کلیک کنید. در بخش About phone صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که شامل اطلاعاتی مانند شناسه IMEI خواهد بود.

  • روش دوم بدست آوردن شماره شناسه IMEI

پس از روشن کردن گوشی باید کد دستوری #۰۶#* را شماره‌گیری کنید و شناسه IMEI به صورت خودکار برای شما ارسال خواهد شد.

رقم هفتم و هشتم کد IMEI نشان دهنده کشور سازنده است:

  • ۰۵ یا ۵۰: مونتاژ شده در کشورهای آمریکا، فنلاند، برزیل
  • ۰۲ یا ۲۰: مونتاژ شده در کشورهای امارات متحده عربی یا هند
  • ۱۰ یا ۰۱: مونتاژ شده در کشور فنلاند
  • ۰۶ یا ۶۰: مونتاژ شده در کشورهای هنگ کنگ، چین یا مکزیک
  • ۰۳ یا ۳۰، ۰۴ یا ۴۰: مونتاژ شده در کشور چین
  • ۰۷ یا ۷۰: احتمالاً مونتاژ شده در کشور ویتنام
  • ۰۰: تولید در کارخانه اصلی سامسونگ

تفاوت گوشی‌های سامسونگ هند و ویتنام

بررسی تفاوت گوشی ویتنام و هند از نظر قیمت

تفاوت گوشی هند و ویتنام می‌تواند در قیمت آن نیز باشد و در ویتنام، عواملی همچون سرمایه‌گذاری اولیه در تکنولوژی‌های پیشرفته و اتوماسیون، هزینه‌های انرژی و زیرساخت‌های صنعتی تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی گوشی دارند. در ویتنام به دلیل استفاده از تجهیزات و امکانات پیشرفته و تمرکز بر روی کیفیت هزینه‌های تولید نسبتاً بالا است و گوشی‌های سامسونگی که در این کشورها مونتاژ می‌شوند، به طور معمول قیمت بالاتری دارند.

همچنین بخوانید :

در کشور هند با توجه به عواملی مانند دسترسی به نیروی کار ارزان‌تر، هزینه‌های پایین‌تر انرژی و مواد اولیه کمتر هزینه‌های تولید گوشی موبایل پایین‌تر است. همچنین دولت هند مشوق‌های مالیاتی و تسهیلاتی را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ارائه می‌دهد که باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود. به طور کلی تمامی این عوامل باعث می‌شوند تا هزینه تولید و قیمت نهایی گوشی‌های سامسونگ ساخت کشور هند کم‌تر شود. نکته قابل توجه این است که برخی از فروشنده‌ها شایعاتی درخصوص گوشی‌های هندی راه انداختند و همین موضوع سبب شده تا مردم دید بدی نسبت به گوشی‌های سامسونگ ساخت کشور هند داشته باشند. این موضوع نیز باعث شده مدل‌های تولید ویتنام با قیمت بالاتری به فروش برسند و در سراسر جهان طرفداران بیشتری داشته باشند.

به‌طور کلی پایین‌تر بودن قیمت هر مدل از گوشی‌های سامسونگ ساخت هند نسبت به ساخت ویتنام آن، دلیلی برای پایین‌تر بودن کیفیت یا کمتر بودن لوازم جانبی آن نیست. این موضوع تا حد زیادی به بیشتر بودن تولیدات هند و هزینه‌های تولید در این کشور مربوط می‌شود. البته موجودی یک مدل گوشی در بازار نیز روی این اختلاف قیمت تولید هند و ویتنام، تاثیرگذار خواهد بود.

تفاوت پک هند با ویتنام در لوازم جانبی و بسته بندی

تنها تفاوت گوشی هند و ویتنام در نوع شارژر آن است به‌طوری که شارژر گوشی‌های ساخت هند با استاندارد برق هند (دو شاخه) سازگار بوده و شارژر گوشی‌های تولید ویتنام نیز با استاندارد برق ویتنام سازگار هستند. ولی سایر لوازم جانبی و محتویات داخل جعبه همچون هندزفری، کابل USB و دفترچه راهنما در هر دو پک از نظر کیفیت یکسان است.

همچنین بخوانید :

گوشی‌های ODM

بعضی از گوشی‌های ارزان قیمت سامسونگ توسط کمپانی‌های چینی نظیر Haquin، Wingtech، Longcheer، Chino-E و TINNO به سفارش شرکت سامسونگ تولید می‌شوند. امروزه این نوع گوشی‌‌ها در جهان با عنوان ODM شناخته می‌شوند و گوشی‌های ODM از لحاظ کیفیت، چیپست، نمایشگر و دوربین با گوشی‌های ساخت خود کمپانی سامسونگ بسیار متفاوت هستند. این گوشی‌ها با هدف کاهش هزینه نهایی و رقابت با گوشی‌های ارزان قیمت چینی تولید می‌شوند. گوشی‌های ODM بیشتر در بازارهای متفرقه فروشی و حتی جلوی بازارهای موبایل موجود هستند و بیشتر به عنوان گوشی طرح به فروش می‌رسند. ولی اگر به این موضوع توجه کافی نداشته باشید امکان دارد یکی از این گوشی‌ها را به اشتباه خریداری کنید.

گوشی سامسونگ ساخت ویتنام بهتر است یا هند؟

گوشی سامسونگ ساخت ویتنام بهتر است یا هند؟

سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است؟ در پاسخ این سوال با قاطعیت می‌توان گفت که گوشی‌های سامسونگ ساخت هند و ویتنام از نظر کیفیت هیچ‌ تفاوتی با هم ندارند. در حقیقت اگر به دنبال تفاوت گوشی هند و ویتنام هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که در بعضی از مدل‌های سامسونگ، منبع تأمین بعضی از قطعات یک دستگاه تولیدی امکان دارد متفاوت باشد. ولی در حالت کلی هیچ تفاوتی بین گوشی‌های سامسونگ تولید شده در هند و ویتنام وجود ندارد.

همچنین بخوانید :

در حقیقت گوشی‌های گلکسی سامسونگ ساخت هر کشوری باشند، اصل هستند و کیفیت مونتاژ و قطعات، مورد تأیید کمپانی سامسونگ است. بنابراین گوشی‌های اصل سامسونگ می‌توانند کشورهای مختلف باشند و مسئله تفاوت گوشی هند و ویتنام شایعه‌ای بیش نیست. در واقع اصلا اهمیتی ندارد که گوشی Galaxy سامسونگ شما ساخت کدام کشور است. چون همه سخت‌افزارها و مشخصات فنی آن‌ها یکسان هستند و هیچ تفاوتی بین نسخه‌های گوناگون آن وجود ندارد.

سخن پایانی

گوشی‌های سامسونگ مونتاژ شده در کشور ویتنام از لحاظ کیفیت، دوام، طول عمر باتری و… هیچ تفاوتی با همان مدل گوشی سامسونگ ساخت کشور هند ندارد. در واقع تنها گوشی‌های گلکسی سامسونگ در کشورهای هند و ویتنام مونتاژ می‌شوند و قطعات بکار رفته در ساختار آنها کاملاً مشترک و یکسان است. نکته قابل توجه این است که در هنگام خرید هیچ‌گاه به فروشندگانی که تفاوت گوشی هند و ویتنام را عامل اصلی گران‌تر بودن مدل‌های یکسان اعلام می‌کنند، اعتماد نکنید. چون محصول نهایی که بدست شما می‌رسد با نمونه ساخته شده در سایر کشورها هیچ تفاوتی ندارد.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا